Una via verda és un antic traçat de vies ferroviàries en desús, que es van adaptar para recórrer a peu, en bicicleta o a cavall, en tenen totes les garanties de seguretat pel trànsit amb senyalitzacions, llum als túnels, i a més orientacions per a persones cegues.
La baixa pendent de la via fa que es pugui anar-hi cap amunt o cap avall, però clar, aquesta segona alternativa és la més fàcil i còmode, a sobre de tot perquè es pugui gaudir del paisatge a banda i banda.
Al llarg del recorregut hi ha molts d’atractius, com velles estacions de tren convertides en restaurants i àrees de descans.
És la primera vegada que vaig circular per una d’aquestes pistes amb una empresa de lloguer de bicicletes, que ens va portar a molts de turistes cap a l’antiga estació de l’Hort de Sant Joan. Aquí comença el recorregut amb dues rodes, cap avall al llarg de més de 30 km fins a arribar l’estació de Xerta.











Ens van recomanar fer una aturada a mig recorregut, a la Font Calda, on el riu Canaletes creua entre enormes parets de roca que formen un congost, al llit del riu l’aigua forma enormes tolls i piscines naturals on gaudeixin grans i petits, del paisatge, de la frescor de l’aigua, especialment en dies de calor.





L’estació de Xerta és la fi del camí. Ens convida visitar el poble, és una petita ciutat que es troba a la província de Tarragona, Vegueria Terres de l’Ebre, Comarca Baix Ebre, Catalunya – Espanya. En té 1500 habitants aproximadament, té llocs d’interès com: L’Església de l’Assumpció i Sant Martí, Els Molins, l’Assut al riu Ebre, El canal de reg, museus, cases senyorials i la mateixa Via verda.




Fantàstica aquesta via verda i les fotos magnífiques. Gràcies per compartir-la.
M'agradaLiked by 1 person
Llegir l’article i ja tinc ganes d’anar-hi 👏👏
M'agradaM'agrada